MAKLUMAN

Untuk makluman, setakat ini saya hanya mengambil

order untuk CUPCAKES sahaja. Itupun terpulang pada kelapangan waktu memandangkan

waktu siang saya bekerja. Order akan dibuat sekiranya bersesuaian dengan masa

saya. Mohon maaf sekiranya saya tidak dapat memenuhi tempahan anda kerana saya
part time baker.



Sila sms / what ap ke no 0126745995 untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.



Sekian, terima kasih.



-azcupcakes-

Thursday, January 6, 2011

Kelas Cupcakes

Minat yang timbul susulan daripada niat saya ingin membuat sendiri Kek Hari Jadi untuk puteri tersayang. Saya telah mengikuti Kelas Cupcakes yang diadakan oleh Lovelianacakes di Bangi.
Secara asasnya saya mempelajari:
  • Cara menyediakan moist coklat cupcakes.
  • Cara menyediakan 2 jenis icing buttercream.
  • Cara menggunakan peralatan dekorasi cupcakes.
  • Cara menghias cupcakes menggunakan foundant dan buttercream.
  • Cara menghias 8 jenis dekorasi cupcakes yang berbeza.
Semuanya dipelajari secara hands out dan untuk mahir, kena rajin praktis. Blog AZCUPCAKES ini diwujudkan sebagai sumber inspirasi saya dalam menghasilkan kek dan cupcakes dengan pelbagai idea dan dekorasi yang menarik. Bermula dari cupcakes pertama, kek pertama dan begitulah pembuatan kek yang seterusnya. Semuanya saya ingin abadikan dalam AZCUPCAKES ini.
Harapan saya agar AZCUPCAKES makin maju dan suatu hari nanti, saya akan berjaya menerima tempahan pelanggan secara online.

No comments:

Post a Comment