MAKLUMAN

Untuk makluman, setakat ini saya hanya mengambil

order untuk CUPCAKES sahaja. Itupun terpulang pada kelapangan waktu memandangkan

waktu siang saya bekerja. Order akan dibuat sekiranya bersesuaian dengan masa

saya. Mohon maaf sekiranya saya tidak dapat memenuhi tempahan anda kerana saya
part time baker.



Sila sms / what ap ke no 0126745995 untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.



Sekian, terima kasih.



-azcupcakes-

Monday, January 17, 2011

Kelas Baking & Deko Buttercream Cake

Saya telah mendaftarkan siri ke Kelas Baking & Deko Buttercream Cake yang disediakan oleh Pn Ellie di Seksyen 5, Bangi. Kelas yang sesuai untuk beginner seperti saya. 

Berikut merupakan beberapa teknik penghasilan kek yang akan dipelajari:

- membancuh , membakar dan menghasilkan sponge cake & butter cake
- membuat buttercream, piping jelly & chocolate ganache
- mengenali fungsi-fungsi peralatan asas yang diperlukan
- cara menjaga dan menyimpan kek dan peralatan dengan betul
- cara menyimpan dan mewarnakan buttercream

- mempelajari dan mempraktikan beberapa jenis nozzles asas
- mempelajari teknik 'pressure control'
- membuat beberapa jenis filling
- membuat teknik 'crumb coat' pada kek
- mempelajari teknik yang mudah untuk menyalut kek
- cara menggunakan & menjaga edible image
- mendeko kek dengan Edible Image
- banyak tips untuk mendapatkan hasil kek yg cantik akan diberikan

Maklumat lanjut di blog Bake and Deko.

No comments:

Post a Comment